Monday, December 31, 2007

2008

Hastane ve devlet dairelerinden uzak bir yil diliyorum size. Benim icin 2007 öyle oldu. Ama degisecek biliyorum....

Taksi ve Sigara

Piston baskisi gibi bir hafta.. Tepeden tepeden bastiriyorlar sanki. Sicim sicim terliyorum yine. Butun haftayi Anadolu Yakasi'na git gel ve bekle ile gecirmek, ona gir, bundan cik, surada bekle, sunu imzalat, sonra oradan dön gel beni gör, ben de seni göreyim, tekrar gir-çık, ah o delirten koridorda radyasyon tehlikesi tabelalari, ayni hastalar, ayni suratlar, ayni sizlanmalar.. derken kendimi vapurla Besiktas'a atiyorum. Köyiçi'nde bir Marantz hatirliyorum. O dükkandan bir pikap bakarim diye yürüyorum iclere dogru. Sonra geri gelesiye enerji yok, Yildiz'dan cikarim diye atliyorum bir taksiye.. Takside ufak tvlerden var. Gecen gun banyoya koyim diye bakindim, cok cakma geldiler gozume. Taksici daha biner binmez ilk trafik bogmacasinda bir kadin sofore ana avrat basladi. Her niyeyse fena rahatsiz oldum, kadinin hatali oldugunu göre göre. Soforün surat ifadesi rahatsiz etti aslinda. Feci kaypak, feci adi bir ifade var. "Istanbul seni yenicem"den daha beter birsey. Zaten sonra pörtledi bir igrenclik. Sigara yakti. Cami acicam, cam kilitlenmis. Bazi taksicilar camlar acilmasin diye kollari sikistiriyorlar. Bu gerzek harekete yillardir anlam veremiyorum. Musteri indiginde egilip arka kapida acik kalan pencereyi kapama zahmetine katlanmamak icin. Sigaraya normalde laf demem galiba, yani bugune kadar hicbir taksiciye cikismisligim olmadi. Sofor bende rahatsizlik yaratinca, bir de biner binmez baslattigim Roma-Sampdoria lig musabakasinda da gol atamadikca dellendim "Beyfendi taksilerde sigara icmek yasak degil mi" diye kendisine bakmadan, Taddei ile atak esnasinda kükredim. Ukala bir ses tonuyla "2008 basinda, 4 gün var daha, kullanalim di mi" dedi. Arkadan kafasina ucan tekme atasim geldi.
Cevabiyla tatmin olmadi, daha saldiricak. Dikiz aynasindan bakiyor ama suratina bakmiyorum, gözüm oyunda. Konusmaya devam etti:
- Müsteriler de iciyor ama
- Icmeyecekler o zaman
- Siz bu yasagi destekliyor musunuz?
- Sonuna kadar..
- E ben 12 saat direksiyon salliyorum ne yapacagim
- Taksicilik yapmayacaksin o zaman. Baska is yapican daha rahat sigara icecegini düsündügün. Insanlari zehirlemeyeceksin.

Baktim hala fosur fosur.. Eahh yeter ulan dedim. Beni su kenarda birakir misin, inecegim. Indim taksiden, cekti gitti sari küllük. Zikkim icin.

Saturday, December 29, 2007

Damla Kürklü

Skyturk - FlipFlop

Programi izleyip tuvalete gidiyorum. Tuvaletteki sehpadan bir dergi cekiyorum. Home Art - Mart 2007, bir sayfa aciyorum, sayfa 59 geliyor. Sayfadaki yazi "Porselen Cagi Basliyor" by Damla Kürklü

Düşme

Yükselmek zamanı şimdi...

Friday, December 28, 2007

D33F1

Dr.Kimble'dan da ote... I AM FREE

Thursday, December 27, 2007

Copenhagen


Pasaportun süresini uzatmak ve valizi hazirlamak icin 16 saat kaldi... Ama öncesinde 8 yili yazacagim... 8 çileli yili.

Banksy ve Modern Sanat


"...modern sanat ise yüz karası, rezalet. pozitif yönü de var ama: böylece hiçbir yeteneğiniz olmadan içine girebileceğiniz ve birkaç dolar kazanabileceğiniz dünyadaki en kolay işe sahip olursunuz. "

Vespa: Re-constructe

Benazir Bhutto (1953-2007)

1953-2007
"Kardeş ülke" Pakistan'dan, çok şaşırtmayan,
alışık olduğumuz türden bir ölüm: Suikast!

Soğuk Duş Etkisi


Niçin şaşkinlik, beklenmedik haller icin ya da ya da kötü haller icin "Soguk Dus Etkisi Yaratti" dendigini bilemiyorum. Hüsran ardina da "Bir bardak soguk su ic" derler. Oysa sicak duş üstüne soguk duş gibisi var mi? Soguk duş etkisi nefistir, insani kendine getirir... 4 mevsim soğuk duş alırım, hele kışın ortasında sitenin iyice soğuyan su tesisatindaki borulara olan saygim iki katina çıkar... Üzeyir Garih'ten bana yadigar... Soğuk duş...