Wednesday, April 2, 2008

Polisle Son 24 Saat


Gece evin bahcesinde iki haydut kesif yapyiorlar. "Napiyorsunuz" dedim bu saatte burda "siciyoruz" dediler. "Cikin disarda sicin" dedim. Bahceme neden siciyorsunuz kardesim. Dupeduz ziplayacak kat bakiniyorlardi. Ortam da musait, cay koyup kat begenmedikleri kalmis. Baktim bir tanesinin uzerinde son kreasyon bir Adidas esoftman üstü var. Götürdükleri ile kreasyon düzüyor besbelli. Ya da zipladigi evden. Eve girince gradropu kontrol ettim zaten eksik var mi diye. Sonra hic yapmayacagim seyi yaptim, polise isimin düsmesini hayatta istemem. Debdebeli istir, strestir, gerginliktir.

"Imdat" i aradim. "Iki haydutu savdim ortaliktan ama fazla uzaklasmis olamazlar ates sicak, gelin bir de siz su dökün" dedim. Geldiler mi bilmiyorum ben yarim ciplak camdan ortaligi kolacan ederken.. O esnada icerden bir ses geldi. "Deli misin ne karisiyorsun birakip girsene eve, ertesi gün kuytuda bekleyip saplicaklar bir yerine".. Bunu uc asagi bes yukari geri vitese takilmasi gerektigini ögüt eden bir kac kisi son 6-7 yilda türlü defalar söyledi. Korku toplumu haline getirilmek böyle birsey. Kendini korumaya calismak bile neredeyse suc islemekten daha berbat birseymis gibi...

***

Az önce Ciragan'da isiklar. Saridan refleks, firla gecersin, kan kirmiziya donusmeden ortalik. O esnada bir ses "dur gecme, nereye".. Saga cekip, arkaya dogru bir Clint Eastwood bakisi, gozluk altindan. "Pardonnez-moi".
- Nereye geciyorsun, gormuyor musun durdurmusum, duruyorlar.. durman lazim
- Benim burdan acilen gitmem lazim memur bey bana gundelik bu kadar emniyet kürü yeter..
- Hadi git.

***

Bundan birkac yil once bir komser bey mail atmisti. "Maclarda cektiginiz polis fotolari, fotolardaki kadraj, polislere bakis aciniz cok iyi. Bizim icin de cekim yapar misiniz.. Birlikte calismak isteriz" demisti. Ilk cevaptan sonrasini bunyem kaldirmadi. Bu iste bir is var, olmali, bityeniği co. diyerek kalabaliga karismistim..

Fazla uzaga gitmis olamazlar, ates sicak.

0 comments: