Sunday, April 13, 2008

Vespa #04


Sabah binerken, bakinca, ondeki logo yok.
No Logo Vespa.
Calmislar.
Ne isine yarayacak calanin merak ettim.



17 gundur mobilize is istasyonu. Pili pirtiyi toplayip bir partner sirketin ofisine yerlesme. Artik geri gelmeye yüz tutan son günlerde, bunalmisken, binanin "kapicisi" koymus cocugu motorun uzerine, ben asagi icecek birseyler almaya inince dönüste gördüm. Binadan girerken "Kurcalamazsaniz sevinirim" dedim. Orasina burasina basiyorlar. Kapici, cocugu ve karisi. Önce gülüyorum izledim bir 4-5 dakika. Karisi falan da basiyor dügmelerine. Uc tane dugmesi var zaten. Sen misin cikisan. "Ne olacak cocuk o, elleyecek kurcalayacak tabi" dedi. Kapicilarin küstahlik kralligina hosgeldiniz. "Kusura bakmayin su yandaki arabanin uzerine cikip oynuyor mu cocugunuz..."
- Ne var cikar ona da oynar cocuk bu
- Olmaz oyle sey ona da cikamaz tepesine, bundan da hemen inecek.
Girtlak girtlaga girmeye ramak kala.
Oyuncak degildir, elleme, kurcalama, hirs yapip iki gün sonra gidonuna yagli kagitlar asma, koltuguna iseme, logosunu calma, itip devirme.. beni sinirlendirme.. yazacagim.
Nice kapici cocugu ile omrum gecmesine ragmen, kapicilari ve cocuklarini sevmiyorum, sevmeyecegim. Yüzünün feri sönmüs insanlarla derdim var, zaten.




7 comments:

Yağız Gönüler said...

hayatımda en nefret ettiğim laflardan biri "çocuk o oynayacak tabi." öküz oyuncakmı o diye çok laf atmışlığım vardır. senden anca kapıcı olur demişliğim de vardır. ondan sonra faşo diyolar, duygulanıyorum. lanet olsun içimdeki bu insan sevgisine çeto..

dchetin said...

kavgaya adam lazımsa gelelim, kapıcı da cocuk da haddini bilecek.

Trofolo said...

batida kapici yok, batinin kapicilarini alamadik

Ortega said...

Bizim oyumuz bu kapicilarla bir sayiliyor di mi?

Saka tabii ki sadece..Kustahlik yapiyorum sanilmasin..

Trofolo said...

esitlik hülyadir, esitligi savunan ilk olarak sahip olduklarini daha azina sahip olanlarla paylassin.
demokrasi cozum olsaydi, bunca yil "demokratiklesme" diye bir sorunu olmazdi toplumlarin. ideolojiler bir halta yarasaydi, biri biri yerine biri gelmezdi. kapicilarin insanca yasamaktan haberi olsaydi, bir apartmanin gunes almayan dairesinde yasamayi ve ici kararmis insan olmamayi, sokakta cadirda yasamaya tercih edebilirlerdi. kapicilar dernegi, sevmeyin beni.

sieg heilincoln!

Trofolo said...

yayilimci kapiciya not: o kadar cingözsün ki apartmanin ortak paylasimli bahcesine kurdugun verandanda takildigin ortamdan gidim nasiplenme hakkimiz yok. bazen kapici olasim ve hatta bana ait olmayan o tum alana bir de havuz yapasim geliyor. kapiciyim ve aslinda bu apartman bana ait, biliyor musun?

Sovyet said...

kuzuyu siyaha boyamislar haberin yok. arma plaket mansiyon derdindesin.