Sunday, September 20, 2009

The Damned United


Huysuz, aksi, asabi, ukala, kendini begenmis Brian Clough'un teknik direktorluk kariyerini ya da daha ozelinde demek gerekirse Leeds United basindaki 44 gün'ün öncesi ve sonrasini anlatan bir dönem filmi. David Peace'in ayni adli romanindan uyarlanan filmin yönetmeni Tom Hooper. Frost/Nixon'daki basarili oyunculugu ile eski dönem filmlerinin saglam yüzü Michael Sheen bu filmi de sirtlayip götürüyor. Clough gibi bir adami oynama cabasi ise basli basina bir is.
Az önce bitirdik filmi ve sadece sunu düsündüm:
Bu dünyada bu kahrolasi oyundan daha heyecan verici baska bir sey yok.

***
Derby County baskani koridorda B.Clough'a firca atarken:


Sana iyi bir tavsiyede
bulunacağım, Brian Clough.


Ne kadar iyi ya da ne kadar
zeki olduğunu düşünürsen düşün,
televizyonda ne kadar afilli arkadaşın olursa olsun,
futbol dünyasının gerçeği şudur:
Başkan patrondur, sonra yöneticiler gelir,
sonra kulüp sekreteri, sonra taraftarlar, sonra oyuncular,
ve nihayet, hepsinden sonra,
bu yığının en dibinde, en altın da altında,
en sonda, hepimizin onsuz yapabileceği,
koduğumun teknik direktörü gelir.








2 comments:

Unknown said...

tavsiyen uzerine izledim..supermis..michael sheen'den baskasi da oynayamazmis bu rolu...hmm belki john cusack..tip olarak benziyorlar

esmerrrr said...

bayram arefesinde gördüm burada filmi indirdim daha yeni izledim ve böyle bir efsaneyi tanımış oldum vay be neler varmış...