Wednesday, February 7, 2007

Gümrükten 31 Olsa Çekilmez
Bir Amazon.co.uk Drami

Amazon.co.uk'den Ocak ayı başında birkaç kitap ismalardim. Adamlar xmas arkasi salmislar tabi, bir de kitaplarin temin suresi o bicim. Neyse Ocak 7'deki siparis 1 ay sonra bugun elime gecti ama bir sorun?? nasil?? gecti..


Ogle saatlerinde once bir "havadis kagidi" getirdiler. Gelin iste 30 gun dolmadan alin yoksa pakedinize cokeriz, hacilariz yaziyor kagitta. Kosarak gittim. Topkapi'daki Posta Gumruk Gecirme Genel Bas Kic Mudurlugu'ne. Yakin zaman once Karaci'den gelen kobra yilani mi kokain mi oldugunu anlamadigimiz paket icin gitmis ve daralmis, beklemedigim bir kargo icin 10 Ytl vererek cikmistim.

Neyse evragi giristen alip, 8 nolu bekleme mahaline gidip kagidi biraktim. Baktim millet mal gibi bekliyor. "Neyi bekliyoruz cok afedersiniz" dedim, gisedeki adama. "Dagitici gelmesi lazim" dedi. E nerde bu adam, ogle tatili bitmis. Bir zahmet gelse. "Ben bilemem karismam" dedi. "Gidin mudure sikayet edin". Anlasilan o ki bir ic zitlasma ortami var. Herkes her an birbirini satabilir bu gumruk deposunda.

Neyse esas adam salina salina geldi, notebook'unun basina oturdu. Evet o izbe binada bir notebook var. Sasilacak teknoloji. Ama sorun bir ne icin var? Adam muzik dinliyor yahu notebook'dan. Yaptigi is ile alakasi yok.

Baba kendi mesrebince kutulari acan adama emir veriyor, kalkiyor kutulara bakiyor. O olmaz, bu gecmez diyor. Sira beklerken, 3-4 kisinin cep telefonu kargosu geri cevrildi. Hediye olarak bile yurtdisindan cep telefonu getirilemiyormus. Iyi halt etmis alanlar.

Bu kutu acma paketleme reyonunda aslen insanlarin kutulara bakmasi yasak bariyerin arkasindan. Yazi asmislar "namahrem" diye.. Yanimda Karlo'ya "Abi iyi ki vibrator falan ismarlamadik" dedim, halimiz nice olurdu Topkapi halki arasinda. Biterdik.
Bekliyorum birilerinin kirli camasirlari ciksin, salak salak gülelim. Daralmisim zaten sira beklerken.

Benim pakedi gordum, orda usulca yatiyor Amazon. O gitti bu gitti sira bana geldi. Anons ettiler "Eet eet eet benim" dedim. Verin kitaplarimi gidim kardesim.

Nereye gidiyorsun ulan, nereye gidiyorsun. "Ithalata giriyor" Cattttt vergiiiii..
Neeee? 100€ dan cok olan seyler... "Neylerde???" kutularda, paketlerde, kargolarda, onda, bunda... Navlun, sigort, kil, tuy yun parasi oduyorsun.

Esas adam aldi hesap makinesini hesapliyor. Bay dallama cikardi onume 56 YTL odeme. "Odeyecek misiniz" dedi.. Odeyecegim tabi dedim ulan, herseye ragmen odeyecegim, bu savasi kazanacagim. Inegiz tabi odeyecegiz. Kitaplari bekliyorum 1 aydir. O kadar para zaten toslamisim, "ithalat yapiyorum" zannina yenilip geri mi gonderticem mallari. Bekledigim sira da cabasi.

Baktim bir garip sayilar var kagitta. Vezneye gitmden once geri dondum. Bagirip cagirmaya basladim. " Ya beyfendi bu mallar 147€ , sen toplamina 356 YTL den sey etmissin de, ona vergi bindirmissin de.. cikarmissin 56 .. olur mu canim, nasil is bu.. mallar toplami 147€ dan 256 yTL ediyor. Suna bir bakin. bakin bakin bakin. Beni deli etmeyin"

Arkasindan bir de "Hem kardesim burada cizelge, fiyat listesi, ne nasil nasil oluyor, bu oranlar ne navlun ne bir aciklama listesi yok mu, biz nerden bilelim kazik yemedigimizi"..
Cikardi bana 3 tane ansiklopedi gosteriyor. Al bak bunlar mevzuat diyor. Kosakoca gumruk musavirligi sektoru var bosa mi ? dedi.. Orda bendeki tel koptu.

Zaten binadan iceri girince bu mezbelenin koca bir sacmalik oldugunu goruyorsun. Gumruk musavirligi de bu mezbelelikten dogan bir sacma sektor iste. Ben bu mala zaten essek gibi posta parasi vermisim. 250 YTL lik mala, 60 YTL bir de vergi oduyorum. Cikarken bir de 2 YTL falanca adama damga pulu odedim. Ya bu ne fittiricam.

8 e git, Ordan don 1 e kagidi ver. Vezneye ugra. Al ordan 9 a git. Tam bir ona gir buna git devlet dairesi. Binanin ici zaten kasvet yuklu.

75 dakika sonunda kitaplari aldim. Sirada arkamda bekleyen adamin dedigi gibi " kacakcilik yapiyoruz ya".. Evet kacak getirdigim kitaplarla ilim irfana kulac aticam.

Sitkim siyrildi gümrük mefhumundan. Bundan sonra siparisleri 99€ luk paketlere bölüyorum arkadas. Benim boyle sacmaliklar ile ugrasicak bol vaktim yok.

Kitaplari sonra bahsederim. Once ben tadina bakayim.
Listeni vereyim ama:

  • 1 of: Stencil Graffiti (Street Graphics / Street Art)
  • 1 of: Graffiti Brasil (Street Graphics / Street Art)
  • 1 of: Street Logos (Street Graphics / Street Art)
  • 1 of: Art of Rebellion: The World of Street Art
  • 1 of: Berlin Street Art
  • 1 of: Wall and Piece
  • 1 of: Izastikup: The International Sticker Generation