Friday, May 4, 2007

Isvec'ten Mektuplar - 1




Sevgili dostum Bay KT, Isvec'ten patladi: "Baska bir gezegen yok mu kacmak istiyorum, bir tane bulunmus ama dunyaya 20 isik yili uzakliktaymis. Ne bizi yoneten dar kafalilarin suratlari, ne de siyasi(!!!!) yorumcularin(!!!!) yorumlarina, gunluk yasamimda beynimin ve ruhumun karmancorman deilmesine tahammulum kalmadi. O gezegende insanlarin hicbirine en ufak kurumsal dayatma olmayacak. Orda insanlar sadece karinlarini doyurmak icin uretim yapacaklar onun disinda felsefe, kendi yarattiklari aygitlarla muzik yapip kendi tasarimlarinda yasayacaklar…Egitim Aristo'nun Lise'sindeki gibi olacak yani tamamen felsefe ustune kurulacak. Bu dunyadaki aptalliklar biktirdi cunku. Ne zaman sokaga adimimizi atsak gunluk yasantinin söylemi ruhumuzu ve bilincimizi kirletmege basliyor. Nietzsche pazar yerinden uzak durun demis. Simdi cok iyi anliyorum. Sonunda bir koy meydaninda essege sarilip aglamis. Ama bu yasamdan kacis yok o yuzden Noi Albinoi’deki cocugun kaderi bizim kaderimiz. O yuzden sonumuz kötu. Noi Albinoi bizim gibiler aslinda Trofolo'cum. Bu filmi bana tavsiye etmekle cok guzel yaptin. Guzel annecgim burda ve bugun ona izletecegim bu filmi. Bu filmi mutlak izleyin hem komik hem de bazi insanlar kendi isyanlarindan ögeler bulacaklar. Manzaralar da muthis herkese siddetle tavsiye ederim bu Izlanda filmini: http://imdb.com/title/tt0351461/ "

Ve levki sey dedim ben de ona:

"
Yalnizlasma ve yalinlasma belki bir zaruret belki de cagin yaptirimi haline geliyor, bir yasam formu olarak. Kalabaliklar icinde, dostlarla, ailelerle, topluma karisarak mi daha mutlu oluyorsunuz, yoksa kendinize ait munzevi dunyanizda, belki evinizin hep ayni odasinda, ya da ne bileyim bir adanin kimsenin pek ugramadigi bir tasliginin arka tarafinda. Yalnizlik en kiymetli olanaklarimizdan biri bana kalirsa. Bir olanak diyorum cunku herkesin yalniz kalabilmesi, yalnizligi arzulayip bunu yasayabilmesi mumkun olamiyor. "Biraz yalniz kalmak istiyorum" diyenleri bu acidan bakip anlamak lazim. Yalnizligi tercih edenler, yalniz kalmak isteyenler belki de bu en kiymetli olanklardan birini sonuna kadar kullanmak-yasamak isteyenlerdir.

Yalnizlik kadar kacmak, kacismak da olanaktir. Yaratabilene ve cüret edebilene. Kacamadiklari, kacisamadiklari icin tum bu yiginlar kalkisanlarin karsisinda kacacak delik ariyorlar.

Dagur Kari'nin Noi Albinoi'den baska bir filmini aldim gecen gun. Izleyince anlaticam yine...

0 comments: