Monday, December 18, 2006

Istanbul'da Ciddi Bir Limon Krizi Var

Son limonata denedigim 5 bufeden de limonatalardan limonata disinda portakal suyu desem degil garip bir tad ve koku aldigimdan beri bu kanaatteyim. Bana kalirsa ya bu bufelere limon veren ortak bir yer var, ya da limonun suyunu... O yer neresiyse limon suyu diye berbat bir tadda ve kokuda bir nevale veriyor. Buz gibi limonata zevkinin de icine ettiler. Tam boyle bu ortak limon verici yere her gun sabah uyanir uyanmaz kufur etmeye baslamistim ki gecen cumartesi aksam ustu Besiktas Sohretler Koftecisi'nde piyazin yaninda gelen limonun da ayni tad ve kokuda oldugunu gorunce artik birseyler yapmanin lazim oldugunu dusundum.

Aksam valide hanimla yemekteyiz. Basbasa bir Cipura ziyafetine oturayazmisken elime aldigim limon daha sikmadan bana kokusunu hissettirdi. "LIMON DEGIL BU ALLAH KAHRETMESIN". Valide irkildi. "Anne cildiricam ciddi bir Limon sorunu var bence bu sehirde" dedim. "Oglum deden de salatalikla kabagi birlikte a$ilarmis ya" dedi.
"Ha iyi peki" dedim.

Harmanim gercek, has, adam gibi limona.

Peder Bey'le pazarda alisveriste birlikte limonu test etmeyi ne severdim. Sulu limon sert olur, pek olur, avucuna alir bir yuvarlarsin. Bir de bu hareket pazar alisverisinden anliyor imaji verir sana. O yuzden simdi tek gittigim pazar yerlerinde hep limonlari elliyorum. Seviyorum o goruntuyu... Bir de sari degil mi serefsiz, tam bizim formanin sarisi gibi.

0 comments: