Friday, March 6, 2009

Aldanma Uzay Üssü Gibi Göründüğüne...

...mutlaka çıldırıp çıkacaksın içinden!





Atasehir adiyla müsamma, varligi sehrin ortasina ya da bir ucuna bucagina getirilip hazir beton kivaminda "lap" diye birakilmis yörenin yamacinda bir yerlerde toplanti icin taksi soforu ile adres ariyoruz. Isimi zamanindan once bitirip, diyardan döneyazarken, Yeni Sahra'da acilan Optimum Outlet Center'i gorunce aractan inip gireyim dedim. Outletle konustum haberler kötü... Hic bir AVM görmedimki ana kapisindan girince ust katlara cikacak yolu yordami belli olmasin. Merdivenler, binanin arka tarafinda. Giriste soldaki asansörler ise o kadar sacma bir mimaride ki, cagirmak icin dugmeye basip onunde durdugunuz zaman bu ardisik duran 4 asansorden hangisinin geldigini goremiyorsunuz. Onunde durdugunuz gelirse ve boşsa ne ala. Otekilerin geldigini gormek icin en az bir 5-6 metre geriye dogru cekilmelisiniz. Abartmiyorum 15 dakika israrla asansör bekledim. Cunku gorunurde ust kata giden bir yuruyen merdiven de goremiyorum. Adamlar merdivenleri saklamislar. Asansör geliyor daima icinde 6-8 kisi. Birileri atliyor binmek icin ceylan gibi, kapida kaliyorsunuz.. Eahhh dedim bu ne ya, cekilir eziyet degil bari giris katinda bir dolasayim derken merdivenleri buldum. Bu outlet manasiyla, seri sonu, sezon sonu elde kalan mallari yani en son 1 sezon eski mallari satmasi gereken marka yiginciliginda, kayda deger bir tane magazanin urun afişesi yok. Adi outlet dukkanlari merkezi ama daha cok markalarin nasil ve ne kadar kotu tasarimda urun urettiklerinin izlenebilmesi, cikarilan o urunlerin neden satamadiginin ve satamayacaginin anlasilmasi icin topluca biraraya getirilmis bir sergi gibi, karpuz sergisi gibi. Bu markanin bu kadar mi kötü renk kombinasyonlarinda urunleri var, hatta bunlar sahte mi diye de dusunerek dolasilabilir dukkanlar. Ustelik hic bilmedigim birsey de ogrendim ki, mucevher dukkanlarinin bile outlet'i varmis. %50 indirimli yaziyordu. Disardan konstruksiyonuna hayran kalip daldigim bu binadan, cikip kacmam da bayagi vakit aldi. Lakin gittim, test ettim, gordum. Outluet mautlet atlet fanila hikaye.. Burasi bir Outlet Center degil, yemisler milleti. Bak o binanin icine basket salonu yapsan soyle 15.000 seyirci kapasiteli, cok daha dis yapisi ile butunlesirdi. Ben binaya baktikca aklima basketbol geliyor.

2 comments:

vdT said...

Zoban Optimum'da gezilmesi gereken sadece 2 mağza var Mango ve Levi's...
Çok güzel ürünler bulunabiliyor bu iki mağazada uygun fiyata..

bilog said...

Allah belasını versin bu binanın. Yeditepe Üniversitesi'nde okuyorum ve eve dönerken sadece bu binanın yarattığı trafik mahvediyor beni. Bok vardı yaptılar. Millet de deli gibi gidiyor tabi. Önünde durak bile yok. En yakın duraktan yürümek için doğru düzgün yol yapamamışlar. Rezil bir durum. Umarım hiç uğramak zorunda kalmam buraya.