Sunday, March 22, 2009

Ne Web Olsa Yaparim Brother!


NE ACAIP SEKTORSUN SEN WEB
Sektor lafina da alisamadigimi bastan belirterek girmeliyim. Somut bir urune yansimadigi, soyut bir urun insa edildigi icin zaten galiba kiymeti harbiyesizligi de bundan menkul mu ne.. Yine de bence nedeni baska. Ben hayatimda bu kadar itibarsiz, bu kadar ne idugu belirsiz gibi lansolan, aşkolan, meşkolan bir is gormedim. Ilk printerimi almak icin bir yaz yaptigim 3 aylik hurda cam toplama isi bile daha itibarli mi neydi.. Insanlarin merakini celbedip uzerine konustuklari birsey oluyordu. Bugun ne acaip ki weble ugrasiyorum, isim budur, 96dan beri hasir nesirim dedigimde "aa ben de web sayfasi yapiyorum" diyorlar. Ya ben miknatis gibi surekli "sektorden" insanlara rastliyorum ya da gercekten herkes "webci" be abi. Tonla vakaya tanik olmusumdur ama en sonuncusu zaten bu tellendirmeyi yazilamama neden oldu. Aksam bir cocuk ne is yapiyorsun diye sorunca, ben alayli olmanin getirdigi elicekinirlikle "web, grafik, tasarim, site, sayfa and the heartbreakers" gibi kelimeleri siraladim. Der demez soyle bir cevap aldim:

"Aslinda muhendislik okudum. Kriz var biliyorsun, bos oturmiyim diye, web sayfasi, banner yapmaya basladim" dedi cocuk. Yani hastaneye gidip, doktorlara tedavi olup hatta bir sure gecirdigin rahatsizliga dair cok sey bilmeye basladiktan sonra kimsenin kendisine ben artik doktorum dedigini gormedim. Ama eli klavye tutan, mouse kullanan ve program install etmeyi beceren herkes grafiker, web tasarimcisi.. Coder olmaya bunlar yetmiyor tabi. O yuzden programcilar rahatlar. Gerci ne urettikleri mechul "coder"lar da var. Onlarin da bir cay alip, VisualBasic ekranina bakan yeni .net'ciler oldugunu dusunuyorum. "Acik" abicilerin alayi mental olarak zaten uretkendirler... Neyse velhasil ne guzel sektor bu sektor "herkeseeee ekmek var su var tarak var torba varrrr... gehhh emmoglu"... -

2 comments:

dchetin said...

müstakbel bilgisayar mühendisleri olarak müzdarip olduğumuz konulara parmak basarak olası ilk seçimde adaylığını salt bu cümleler üzerine kursan dahi mühendis oyları -bilhassa erkek olanların oyları- senindir, bilesin.

biz utanırken web yaparız, yapmalıyız, yapıyoruz demeye, kırtasiyecinin çırağı bile web sitesi alıyor, banner yapıyor, site haklıyor vb... haa ama bak adama opensource desen açık mezar sanıp içine girme ihtimali de var.

web2.0 bunları silkeyecek gibi duruyordu ama beklediğim olmadı. daha da beteri, herkes content üretmeyi site yapmak olarak algılamaya başladı.

neyse, a'dan z'ye her işimiz bozuktur.

teşekkürler tekrardan.

Alper Öcal said...

Web işi ayağa düştü yav hakkaten.

Adobe Premier, dremaveawer e 2 tıklayan kendini web tasarımcısı sanıyor. Bir zamanlar da PC teknik servis işi böyleydi. Format atmayı bilen kendini Pc uzmanı sanıyordu.

Öyleyse ne yapmak lazım, her yiğidin uğraşamayacağı bir alana gitmek lazım.

Network başta olmak üzere, telekomünikasyon vs...

O zaman görürüm ben bu gençleri.

Hoş beni bu da sarmadı. 17 Nisan'da özgürlüğe yelken açıyorum, meyve satacam alışveriş merkezlerinde. Şişi 2 liradan :)