Tuesday, May 12, 2009

Zincirleme İsim Tamlaması Gibisin


Dün evden ciktim, evin yakinindaki atmyi kullanacagim. Sirada biri vardi. Bir dialog gelisti atm onunde ve o kisi ile bir baskasi arasinda sanki tatsiz birsey oldu. Beyfendi kartini aldi makineden, "kullanabilir miyim musait mi" dedim. Evet ama galiba karti yutabilir dediginde artik kart makineye girmisti. Bir entrika var zannettim, hizla uzaklasan cocugun, yasli bu beyin kartini yardim etmek maksadi ile götürmesi sözkonusuydu galiba. Tuslara basiyorum, cevap vermiyor makine. Acil de bir yere yetismem lazim. Neyse makine dan dun pat küt aptallasti cok tusa basinca, geri kustu karti. Yasli bey hala orada, "nakit para mi cekecektiniz" dedim. "Evet" dedi.. Motora binerken de soyle bir yandan bakti. Ben de ona "Etiler'de bir baska ATM var, oraya gidebilirsiniz" edim. Söyle bir motora tekrar bakti, ben de yola dogru baktim, bana dogru adim atip "Siz de oraya mi gidiyorsunuz" diye sordu. Evet dememi bitirmeden, ki ben teklif etmeye utandim yaslica oldugu icin, "Bununla gidebilir miyiz acaba" dedi kuzuyu isaret ederek. Tabi dedim buyrun, birlikte gidelim. "Hayatimda ilk defa binecegim boyle birseye" dedi. Bacagini atmasi zaman aldi. Omuzlarimdan tuttugunda, gol sonrasi sevinen yaratici sevinme sorunlu futbol takimi gibi olduk. Isterseniz belimden tutun dedim icimdeki kadini uyandirmadan. Ilk hamle iki arabanin onunden suratle kivrilma türünden olunca "Evladim ben yavas gidelim diyorum siz gazliyorsunuz, aman lutfen dikkat" dedi. Birini tasimak gercekten zor is, hele ilk defa binen biri, sizi de dengesizligi ile berabere yere ucurabilir. Gidecegimiz mesafe zaten 500 mt bile degil. Meydana dogru konusa konusa tin tin gittik. O kisacik mesafede atm, guvenlik sorunlari, bankalar ve musteri iliskisi, ah ne guzel de esiyor pufur pufur temali birkac sey konustuk. Kosede biraktim, kendim arkadan dolasip atm onune geldigimde ondan once varmistim, uzaktan gülerek geliyordu. Beni erken indirdin ki benden önce gelesin diye di mi dedi, estagfurullah efendim dedim, buyrun sira yine de sizin...