Saturday, September 20, 2008

Günaydın


Günaydın canim...

Günaydin'a 8 yil kadar once gitmistim, Maltepe'dekine... Orasi güğümlü falan otantik bir yerdi. Icim sikilmisti dukkanda. Yemekler de hafizamda yer etmemis. Etiler'deki Günaydin'i yeri itibari ile surekli onunden gectigim ve kapisinda valeye araba verilen bir kebaci olmasi hasebiyle derhal tavaf etmem ve icerde dönen dolaplardan haberdar olmam gerekiyordu. Mekanin oldugu yer yillarca farkli gece kuluplerine yataklik etmis bir ev-bozmasi. Can dostum Izzat Capa²'nin Trendly & Friendly diye sacmalar sacmasi mekaninin arkasindan yer bir baska kebabci olmustu ama adinisimdi hatirlayamadim. Sonra Günaydin geldi. Günaydin canim.

Kapidan girerken "2 kisimiyiz" dedi. Evet 2 kisiyiz, unzip edince 4 kisi de olabiliyoruz. Iftar oncesi saat 17 civari saat. Bayan "7 ye kadar kalkarsiniz degil mi" dedi. Ne demek bu dedim, "7 de gruplari alacagiz iftara, programimiz var" dedi. Kalkariz kalkariz meraklanmayin, yiyip siktir olup gidecegiz, aciz. Puan daha kapida kirildi. Notumu verdim, otur sifir. Bir kebabcinin kapisinda neden Topkapi Sarayi Harem dairesine giriyormusuz gibi karsilaniyoruz onu da anlamis degilim. Etiler'de kebabci acmanin bunlarda yarattigi zaruret hissinden olsa gerek. Zamane kebabcilari sosyetik olanlar ve 0lmayanlar (gelenekseller) olarak ikiye ayriliyorlar ne de olsa.

Masa onerecekler, bas garson kilikli suratsiz, direk kapi agzindaki masayi gösterdi. Ben icimden beraberinde tokmak ve sopa da geliyorsa tadindan yenmez dedim. Burasi ne ayol, soyle arkada bir yere gecelim biz. En dipteki masaya tünedik. Ne yersiniz: "Ne yemeyiz ki deli gibi aciz". Ama önce bir monuyu alsak diyorum. Monu geldi, Orhun Yazitlari gibi. Kitabe gibi kafam kadar monu kitabi. Su pvc kapli sayfalari olan, tasarimda kitschlik abidesi kebabci monulerinden. Tam mekanin kapida baslayan bodozluguna yakisir birsey dedim. Inceden bir fiyatlara kaydi sag gozum. Tahmin edilecegi uzere fay hatti kirigindan hallice, kol boregine bir durak var, girdi girecek. 17-20 liradan baslayan kebab ruzgari. Ver dedik patlican salatasi, gavurdagi, bir pilic sis, bir kuzu copsis, bir de adana kebabi. Ser ortaya hanci. Gelen tulum-tereyagi ve pideler disindaki herseyin ortalamanin altinda oldugunu belirtmeliyim. Copsisleri salcamsi bir sos ile yapmislar. Kosebasi'nin terbiyeli etinin yanindan gecemez. Patlican salatasi ne süt ile yumusatilmis, ne limonlanmis saf közde patlican ezmesinden ibaret. Tatsiz ve tuzsuz. Gavurdaginda keza kabuklari soyulmamis domatesler var. Ceviz parcalari icin yaninda ceviz kirma aleti vermeleri lazim. Etler lezzetsiz, bol yagli. Yanindaki sogan ozensiz kesilmis. Ama hepsini yedik mi yedik. Ayip olmasin diye mi yoksa o kadar para vericez bari yiyelim, açız da güdüsünden mi bilemiyorum. Netekim et icin kebap icin kici kaldirip illa ki Harbiye Güler'e gitmek gerekiyor. Zaten ben evin dibinde yemege, kahveye gitmekten hazzetmem. Sendimu gidermis, oylesi guzelmis, New York'da oyleymis, semtte yemek yenir, cafede oturulur, hatta karsi komsu ile sevisilirmis... Götümden don düsüyor bir bakiyorum alisilmadik don. Dabulyu dabulyu Günaydin, ben Ali Riza Kardüz okuyarak buyumus bir gurmeyim, degil bir daha dukkanina gelmek, gelene mani olmak konusunda propaganda yapacagim, misal bu yazi ile basladi bile.
***
Mekan aslinda alkol de servis ediyor. Neden servis yok'lu bir girince "Iftara gelenler rahatsiz oluyorlar" dedi. Mahalle baskisi iftara gelen inanclilar icin, iftar oncesi gelenlerin kadehini kiriyor. Bir iki laf sokma girisimini suratsiz bas garson "Biz boyle dusunuyoruz" diye ceviriyor. Tek basima olsaydim bir bok yemeden kalkardim, ne mahalle baskisina ve ne de artislige verecek primim yok, kapiya imam koy gireni okuyup uflesin bari oldu olacak...
***
Daha önce su yazida adi gecen Kare'yi de gecen gun ziyaret ettim 03 sularinda. Strofor'la corba icmeye gittik. Ayri bir konu basligi acmayi gerekli gormedim. Lale gitmis isi bitmis dukkanin. Arizonali bir beyamca mi ne almis. Kovboy cizmeli ekurisi ile felekten bir saatte muhabbete kosuyorlardi. Nolmus lan burasi dedim. Corba da gereginden fazla hayvan kokuyordu. Vay be corba icemeyecegiz agiz tadi ile.
***
Günaydin diye uyandirilmaktan hic hoslanmam. Sabah sabah cosku dolmanin tutarli bir aciklamasi yok. Uyku mahmurlugu denen bir müessese var. Bir birakin da uyuyalim be kardesim.

Not: (²) Izzet Capa tabi ki can dostum degildir. Bir Senay Düdek teke zortlamasidir. Izzet Capa birgun can dostum olsun ister miyim, isterim tabi...

5 comments:

Osman Kenobi said...

Hiç kasmamak lazım evet buraya. Karşısındakı biftek dukkanindan dana pirzolası getirip yumulmakta fayda var. Dukkan filan hikaye yaninda. Gayet basariliydi.

Fiyatlar da tokatlayıcı hem. Güler den şaşmamak lazım. Hatta yazarken ağzım sulandı . Onlar ramazan da verir mi rakıyı acep? Fıstıklı, kaburga offf.

n0s said...

ne arıyorum biliyo musun, bu izmirdeki topçu veya selçuk yolundakiler gibi ve bi tabakta bissürü olan çöplere (gerçekt çöpe, o metal sihirbaz şişlerine diil) minik minik dizilmiş çöpşiş yapan yer, istanbulda nerde var sen bilirsin

Trofolo said...

Topçular gibi çöpsisci yok pek.
Umut Ocakbasi'nda copsis var. Ama orasinin da sirazesi kaydi.

sandi said...

o kadar da cok yememisiz canim..
gunaydinn!!

Lebowski said...

Ramazanda alkol olmaması, Galatasaray aka SuAda ya fener havlusuyla girilmemesi, girilememesi gibi gibi sanki..