Tuesday, November 11, 2008

Burn Kısır Burn

Kısır de la Kısır
Aciyi oyle bir dayadim ki icine bunu sadece direnci olanlar tüketebilir. Ejderha gibi hohlayinca alevler cikiyor kisirdan: Burn Kisir Burn Motherfucker!
2 buyuk bardak koftelik bulguru 2 bardak sicak suda bir sure beklet. 15-20 dakika sonra biraz limon suyu ekle. 3 corba kasigi domates salcasi, 2 corba kasigi biber salcasi, pul biberi boca et. Yogur, yogur, yogurrr.. kendinden gec. Taze yesil sogan, yarim kuru sogan ve maydonoz dogra ufak ufak. Bunlari boca et, karistir, karistir, karistir. En son nar eksisi ekle, tekrar yogur. Kaba yerlestir, jelatinle sogumasi icin dolaba at.

12 comments:

Aduban said...

sabah sabah ne yaptın sen ya.. iki post peş peşe aldın aklımı.. öğlen nerden kısır bulunur da yenir ki şimdi..

Trofolo said...

salata barlarinda olabiliyor ama kuru yavan ve tatsizlar. benimkinin yerini pek tabi ki tutamazlar :)

mcdonell said...

abi o nasıl bir renktir öyle? bırak yemeği uçak yakıtı olarak kullanılır bu

ta ta said...

abi naaptın sen..dur ben zortakalagaci yorumcularına haber salayım da tarumar etsinler sayfanı.
bide helal ola,ben hatun halimlen kısırı beceremem

Handan said...

bütün yorumculara/tarifleri denemeyi düşünenlere bir uyarım var!!
siz siz olun trofolo tariflerini birebir ölçülerle yapmayın kardeşim! biber/salça/pul biber kısmında trofolo ne diyorsa dörtte birini koyun! bir tarifini birebir yapıp bütün geceyi fecii geçirince kendisini ilk gördüğüm yerde dövmeyi düşünmüştüm. bilginize.

Trofolo said...

Cok afedersiniz ama 2 kisi test etti, siparis verdi ustue utanmadan :) Sirf kisir satan bir dukkandan para kazanabilir miyim acaba...

mcdonell,
aciyi gomdugum dogrudur ama fotografta photoshop darbesi de var.

bgn,
yemek dunyasina uzayli gibi bakan karsi cinsin ciddi bir egitime ihtyaci her zaman vardir. portakal agacindan ogren uygula bari :)

handan;
ölçü izafidir acikcasi. sadece "nasil kac bilmemne" diye soracaklarin bilgisine diye ekliyorum onlari. ölcünün cok da onemi yok. yani var da genel anlamda benim bu olcu ile yaptigimi kisiri herkes yiyemeyebilir ve mesela 5 kisinin oldugu bir yere bunu verip sadece 1 kisinin tadindan memnun kalmasini saglayabiliyorsaniz kisir olmamis demektir. 2 kisi test edip, ejderha oldugunu onayladi ama kisir da aci olur be kardesim. ölcüden ziyaden is el ve stilde biter. hohoho :)

NYG said...

mutfaktaki erkek...iyidir !

Dea Demyra said...

ciddi beklentiyle oturup, büyük bir hüsranla kalktığım antin kuntin salata mekanlarını ucuca eklesem burdan kısırın ana vatanı bulguristana yol olur.

Trofolo said...

Bu televizyondaki Yemekteyiz programinin dun aksamki bolumunde yarismaci olan 25 yaslarinda bir beyfendi, tiriskadan bir salata yapip masaya koyduktan sonra, bir ara donen ve yagan elestiriler karsisinda -hatta yarismaci bir hanfendinin biraz daha taze mazleme kullanabilirsiniz demesi- "ben bu salatalari calistigim cafede yaptigim zamanlarda kafeye buyuk cirolar kazandirmistim" dedi. vay dedim, ne garip su business dunyasi. ciro miro.

tknycl said...

evde yapılabilecek sağlam acılı bi fajita tarifi karşılığında antalya'dan taze ve yeşil lime teklif ediyorum..(kilosunu sen belirle)

Trofolo said...

Tekin;
El Toritos'da onume getirlen fajitasdan hareketle konusuyorum. Bu fajitas denilen nane bizim mutfagimizda aslinda var. Bildigin beef parcalarinin izgarasi ya da benim burda cokca bahsettigim dana strogonofla yapilma bir yemek. Tarifinde birsey yok ama bir ara bahsederim :) Lime gercekten guzel teklif, tesekkurler :) zaafim var lime'a.

tknycl said...

kısa zamanda bekliyorum diyeyim o zaman...
çokça bahsetmesem buradan yemek tarifleri alarak hatunun aklını alıyorum..o limeler benim borcum zaten sana..
sadece et yemeklerini daha denemedim o yüzden bi de şöyle acılı fajita tarifi edinelim dedim..
hayır sen burada lime lime derken balkonumda çok da tüketmeme rağmen artık sararmaya başlayan kilolarca limeyi görünce içim cız ediyor..
devamlı tazeleri geliyor bahçelerden zaten bana..
bi ara unutma o zaman bi kargo şubesi bi otobüs firması ya da başka bişi yaz gerisini ben hallederim.
ebrehemaster@gmail.com