Sunday, July 6, 2008

Yaz geldi, dügündeyim, gelicem....

dügün gazabi, Gazebo gibi...
ben yanmasam sen yanmasan nasil bitecek bu dügünler...
Dügün sezonu acildi. Hala evlenmedik insanlar kalmis ki kendimizi yine bir dügünün icinde bulduk, sonra bir baskasi, sonra bir bambaskasi, hepsini not aliyorum, sektirmiyorum. "Bu onemli gününüzde aranizda olmaktan dolayi cok mutluyum".
Daha Eylul'e kadar evlendirecegim 8-10 cift var, nikah memuru gibiyim. Oysa gomlegin ilismeyen yakasi, bicakla kendime saldirtacak kadar delirtiyor, yor, yor. Ceketin en alttaki dugmesi iliklenmiyor muydu? Bunlari not almam gerekiyor, unutuyorum. Isin fenasi gecen gun -bir taksi soforu diye kucumsemek istemem-, Cagri ile Reajean'in dugunune giderken takim elbise giymedigi icin halime sasirsan Enis'in haline sonra da dikiz aynasindan benim halime bakarak siritiyor.. Delirdim, "pardon ne oyle siritiyorsunuz ne var anlayamadim" dedim. Bogacagim adami. Bir aciklama getirecekken trafik tikandi, birine dadandi, laflar dalasti. Bizi at dedim indir su kenarda, geldik bile Kurucesme'ye. Erken geldigimiz sey kokteylmis. Neyse ki gecen yil orda Mehmet'in dugunu daha zorlu gecmisti, daha kolay atlattik. Ama Bozcaada ayaklanmasina kalkisilan dugun bu degil, oteki yakada. Hem de bilinmeyen topraklardan. Taksi gidiyor, surekli gidiyor, telefon geliyor "nerdesin". Bilmiyorum galiba yaklasiyor gibiyiz degil gibiyiz. Sofore en sonunda "Buyuk Kulub'u bildigine eminsin degil mi" dedim. Yolu yordami bilmedigimi ifsa ettim, herif beni simdi cikarip ordan bir Şile'ye sonra arkasindan Tuzla'ya ordan Pendik'e goturse, getirip biraksa dugun yerine anlamayacagim, atiyorum anlarim tabi. Neyse geldik dugun alayina, kapi polis kayniyor "Bu kimin dugunu abi boyle" dedi. Dur orasini karistirma..

Herseyim var, kolumda birsey eksik. Oh mama! Unutmadik, hersey planli.
Girdim, usulen kapida adimi soledim, bir numara verdiler. Masayi aricaz, aramadim, girise koymuslar, bekci gibi. Oh, bizim cocuklar, bir kadeh de gelirse acilinden, yerlesebilirim. Sonra her dugunun klasigi olan ama bizimkilerin baslattigi bu klasikten bizimkilerin kacarak uzaklastigi su mesale yakma hikayesi. Kapidaki polis yigininin musebbibi "abi", var mi senden baska buyuk abiiiiiiiii, cekicek kirmizi karti simdi, 5 dügün ceza alacagiz. "Mesale yakanlari toplayin, Istanbul genelinde ilk 5 dugune girisleri de yasaklanmistir".

Her dugunde bir garsonla fazla aciklanamayan bir iliski kuruyorum. Nasil bagliyorum bilmiyorum, bir sekilde "Abi bir isteginiz var mi" ile baslayan iliski "Abi bir isteginiz var mi" ile gece boyu devam ediyor. Lupisyan soruyor "Sen naptin bu adama" Napicam dedim, birsey yapmadim, adam kendisi tutuldu. Mangir kovaliyor tahminen. Parali zannetti garibim galiba. Raki bitiyor, tak bir isaret hop hemen raki geliyor. Doymuyorum, siradisi akis, "sen bize su etlerden metlerden bir baska tabak çal getir" .. Hoppp ne istersek onumuzde, yemedigimiz arkamizda. Arka masa cok cazip degil. Huriler kol geziyor, fena kizlar var ama bakamiyorum, mesic yazmakla mesgulum.. derken E-5 mi orasi bilmiyorum iste kopruden onceki son rampa, kopruden onceki son basilan duzluk.. dügünden ciktik, Bozcaada yolu var en acilinden, aksiyon var. Çattttt tekerlek patladi. 2,5 saat karayolu kenarinda gomlek, kravat ve takim elbise hasinliginde sinir harbi night volume - 1: Bu ne kismettt!

O ne talih ki, Serkan gidip lastik satinalana kadar yoldan gecen tamirci görüp, aciyip, durup yardim teklif ediyor. Bir anda kendimi tamircinin dukkanina giden yolda, adamin arabasinda, elim kravatin ucunda, ceket kucakta, bir metruk tamirci dukkan kapisina dayanmis buluyorum. Lastik alip geri gelicez, arabayi kurtaricaz: Tuncay senin satacagin arabanin ben ta.....

Tamirci ile geri geliyoruz. Serkan hala lastik alip gelicek. Ama o da hakli, basmis Dolapdere'ye lastik almaya. 3 lastikle geri geliyor. Tamircinin dukkanindan getirdigimiz pokere 4. lastik oyuna giremiyor. Oysa kenarda ne guzel isinmisti hayta. Tamirci abi tamirci abiiii var mi senden bu saatte deli baska abi. Iki arada bir derede zamaninda tamir ettigi bir Porsche'nin kapi yan cebinde Hulya Avsar'in ahlaka mugayir fotolarini buldugunu ama onlari almadigini, alip bugun satsa cok zengin olacagini, bugunlerde olmayacagini soyluyor. Ben cinnetteyim o saatlerde, takim elbise kicima yapismis, gomlegi artik cikarip salmisim, Fatih Urek'in ciktigi gece kuluplerinin artik son 20 dakikasinda masadan kalkmaya namzet hampo formatindayim.. Kisik sesle "iyi yapmissin oyle yapmamakla" dedim. Gece saat 03:30, E-5 kenarinda ahlak dersi... Vay bana vaylar bana...

Takti tekerlegi, atladik, gittik. Daha cikilacak yol vardi.
O patlayan tekerlek, dugunden kas göz arasinda sizmanin ve butun gece "Bir arzun var mi" diyen garsona uc bes birsey cikmamanin diyetiydi. Hayatta herseyin bir sebebi vardir.

Canta hazirlama ve acilen adaya intikal etme.. sonraki postta.

***

Insanlar nicin evlenirler?
Cevap: Senden cocugum olsun istiyorum.mp3

3 comments:

NYG said...

"Ben cinnetteyim o saatlerde, takim elbise kicima yapismis, gomlegi artik cikarip salmisim, Fatih Urek'in ciktigi gece kuluplerinin artik son 20 dakikasinda masadan kalkmaya namzet hampo formatindayim.." YARMACA :)

bu arada açık davettir efendim, ankara ile aranız nasıldır bilmeyiz ama bizim nikaha da bekleriz: www.askdedigin.com

not:takım elbise ile gelmek yasaktır !

n0s said...

dance me 2 the end of love kabızlıgı da bitsin artık -give me a leonard cohen afterwards- mesela rape me çalsın

NYG said...

kabızlık derken ?