Wednesday, March 19, 2008

Sage


Sage, bir Firefox eklentisi(add-on). Ne ise yariyor? Firefox uzerine kuruldugunda bir RSS Feeder kanali oluyor. Browserinizin sol tarafinda bir "pane" (kanat) olarak aciliyor ve takip ettiginiz rss destegi bulunan siteleri el altinda daha kolay bulundurmanizi sagliyor. Daha once "Miranda IM + RSS Plugini" kullaniyordum ancak "rss-feeding'i x site icerik post ettigi anda takip edeyim" aliskanligi işten kopup site takibine ve işlerin içine etmeye baslayinca Sage'i kullanmaya basladim. Sage'i siz solda acip da refresh etmedikce rahatsiz eden ve karisan bir nane degil. Herhangi bir siteye girdiginizde Discover Feeds (buyutec butonu) e bastiginizda sayfanin RSS kaynaklarini buluyor ve bunu Sage'e kolaylikla ekleyebiliyorsunuz. Siteleri siniflandirabiliyorunuz (farkli folderlarda). Ayrica eklenti, sitelere gitmeden son icerigi lokalde bir sage template'i uzerinden goruntulenmesini sagliyor. Cok estetik kaygisi olan bu sage template'ini kendi .css dosyasi ile de formatlandirabiliyor. Sage ile olusturdugunuz Rss Bookmark listenizi export edip diger clientlariniza da (ex: notebook) tasiyabilirsiniz. Sage bir rss takip ederken cay yapamiyor, onu ben yapiyorum. Cok guzel cay yaparim, söylemis miydim?

Sage Homepage

***

SONRADAN EKLEME (16:04)
Sevgili okuyucu, takipci and the other heartbreakers.
Bundan birkac gun once Sage'in developerlarina TR localisation icin bir mail atmistik. Tesaduf o ki bu postun atildigi gün cevap geldi adamlardan. Sage'i artik kimse develop etmiyormus. Yani Sage ölmüs, gelistirilmesi durmus bir extension tavsiye etmisim. Gercekten mahcubum. Ben hala kullaniyorum gerci mereti ama sayfalarinda da goreceginiz uzere 1.3.10'dan sonra kesilen bu guzide uygulamanin eger bir vulnerable yani olursa, fixe edecek ademoglu yok. Napsak bir cay demlesem size affeder misiniz, musunuz.. Bu ne sans lan.

0 comments: