Saturday, March 1, 2008

Kir Gönlünün Zincirini


Dün aksam Cuma'nin "Lost" gecesi klasikligi ile bay Storofor'un evinde senkronizasyonu kaymis 405'i 2 saat 45 dakikada izleyip, kafada manyetik alanla eve dönünce uyku tutmadi tabi, tvde hoşbeş türk filmi ariyorum. Gece 03 sonrasi deli bir film kusagi oluyor. Izledigim bazi psikopat Türk filmlerini tekrar tekrar izliyorum. Bazen acaba millet olarak izlemedigimiz Türk filmi var midir diye düsünüyorum. Izlemedigim bir Türk filmi ile karsilasmak beni heyecanlandiriyor. Sokakta yerde para bulmak gibi. Vahi Öz dönemlerinden bir izlenmemis film mesela... Oh!

Neyse Türkmax'de Orhan Gencebay'in "Kir Gölününün Zincirini" diye bir film basladi. Eray Ozbal, Tecavuzcu Coskun ekibini gorunce baliklama daldim bir bardak tonikle filme. Bastan sona ariza bir film ama ben dagildigim sahneyi anlatacagim: Iste Orhan, Mujde (Ar)'ye asik, esas abi olarak şanı şöhreti parayi mali mülkü götürüyor. Yanındaki sığıntı arkadaşı da tüm bunlar olurken arada isyan ediyor, ah müjdeyi ben de yesem, ah bu para şan şöhret hep sende be Orhan diye.. filmin sonunda, ayri asiklar Mujde ile Orhan kavusmus, kukumav kuslari oynarken, uzaktan gelen siginti arkadas Orhan'a 2 el ates edip vurur. Orhan, mujde'nin kollari arasinda yere yigilir. Mujde aglamaya baslar. Siginti kosup "Orhan ölme, yaptim bir esseklik" der. O esnada itiraf eder, "Orhan hersey sende, para sende, kari sende, mal sende, şöhret sende.... Müjde de sende ben de aşıktım ona oysa ki" diyince, Orhan kucaginda yatan Müjde bir anda 7 ceddine kufur edilmiscesine vaziyetini aninda degistirip sigintiya bir tane tokat cakar. Bu ani gelişen tokat filmin en psikopat sahnesidir ki film komple psikopat bir seyirdedir zaten.

Coskun'un havuz basindaki konclu beyaz corabi, converse'li kostümü ve Müjde'nin babasinin Orhan, kiziyla yattiktan sonraki "Kizim ben de birsey oldu sandim" gevrekligi üstümüze iyilik sagliktir. Denk gelirseniz kacmasin... Yemeyin, icmeyin denk getirin ya da.

3 comments:

farawaysoclose said...

"senkronu kaymış"dan kastın ing.dublaj ile alt yazılar arasında zaman farkı mı var? yoksa ing.dublaj ile dudak hareketleri arasında mı zaman farkı var? gom player ismindeki programda alt yazılar ve playbackler hızlandırılıp yavaşlatılabiliyor

Trofolo said...

koca ekranda izleyelim dedik ama divx playerda delay yaptirabilme kabiliyeti olmadigi ve gecenin o saatinde subtitle senkronize programlarini kiviramadigimiz icin zaten en sonunda notebookun etrafinda kumelenip windowsmediaplayer + divxg400 codec'in "delay" ozelligi ile izledik. dur, kalk, sar, izle, geri al, izle. ama iyi oldu, hazim acisindan.

Coskun Celik said...

hah.. dun benim yaptiklarimi yapan biri daha... 6-7 tane altyazi indirdigim icin ben sorunu cok kisa bir surede cozdum. Bir daha olursa haberim olsun. Ayrica gece calisacaktim, filmi gorunce isi gucu biraktim. bitirene kadar seyrettim, sırf şu cümle için: "Keçi, sigaran var mı?"